Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…

Παρόλα αυτά, ρώτησες φίλους και γνωστούς, έφαγες ατελείωτες ώρες στο ΥοuTube, κατάφερες και βρήκες την κατανάλωση καυσίμου, τα λίτρα του πορτ μπαγκάζ, τα τέλη κυκλοφορίας και πλέον νιώθεις έτοιμος!

Είσαι όντως έτοιμος;

eisai-etoimos-na-agoraseis-ena-pragmatika-kalo-autokinito

Η μετάβαση από τον online κόσμο στην ελληνική πραγματικότητα… της “μάντρας” και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι απότομη και πρέπει να είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος.

Καθημερινά θα ανακαλύπτεις γύρω σου δεκάδες κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα:

  • άλλα επισκευασμένα ή τρακαρισμένα  και
  • άλλα με γυρισμένα χιλιόμετρα, έτοιμα να πουληθούν με την ταμπέλα της “ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ”.

Στη μακρά αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου θα συναντήσεις αυτοκίνητα leasing ή εισαγωγής που δεν θα έχεις ιδέα από που και πως ήρθαν στη χώρα, βιβλία service που ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν και δίπλα τους, συνήθως, έναν πολύ κουλ ιδιοκτήτη ή έναν καλογυαλισμένο πωλητή που θα σου λέει:

“Το αυτοκίνητο είναι χαρτί!”

Μετά από πολλές συζητήσεις με ανθρώπους που είχαν τρομακτικές εμπειρίες αλλά και από τη δική μας πείρα στο μικρόκοσμο των “μικρών αγγελιών”, καταλήξαμε στα 12 βήματα που θα σε οδηγήσουν στην πιο σοφή αγορά αυτοκινήτου που έχεις κάνει ποτέ!

Τι να προσέξεις λοιπόν;

Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα, ένα-ένα!

ΒΗΜΑ 1: Προσδιόρισε τις ανάγκες σου

Πριν ξεκινήσεις την έρευνα, πρέπει να κάνεις ορισμένες ερωτήσεις στον εαυτό σου και να τις απαντήσεις με ειλικρίνεια: 

  • Ποια θα είναι η βασική χρήση του νέου σου αυτοκινήτου;
  • Κυκλοφορείς καθημερινά στο κέντρο της πόλης και θέλεις οικονομία και εύκολο πάρκινγκ;
  • Πόσα ταξίδια κάνεις το χρόνο και συνήθως πόσα άτομα μεταφέρεις μαζί σου;
  • Σου αρέσει η ταχύτητα και ψάχνεις για κάποιο αυτοκίνητο με μεγάλο “δείκτη” fun-to-drive;
  • Θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο diesel για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και -κακά τα ψέματα- επειδή είναι και λίγο της μόδας;

Όποια και να είναι η καθημερινότητά σου στο δρόμο, αυτό που πρέπει να κάνεις πρώτα από όλα είναι η ιεράρχηση των αναγκών σου!

Μόνο έτσι θα μπορέσεις να κατανοήσεις πως πρέπει να είναι το επόμενό σου αυτοκίνητο και μόνο έτσι θα το βρεις!

Δίνω ένα παράδειγμα:

Αν κάνεις πολλά ταξίδια και διανύεις σε ετήσια βάση πάνω από 20.000 χιλιόμετρα τότε ναι, ένα diesel αυτοκίνητο θα σε βολέψει πολύ!

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η απόσβεση του έξτρα κόστους αγοράς του -διότι είναι και πιο ακριβά- θα αργήσει και τελικά ίσως να μην αξίζει. Αλήθεια, ξέρεις γιατί τελικά θέλεις πετρέλαιο; Το ίδιο σκεπτικό πρέπει να έχεις και πριν επιλέξεις, και τελικά αγοράσεις με αντίστοιχο έξτρα κόστος, ένα 4×4 αυτοκίνητο. Σκέψου: Χρειάζεσαι σίγουρα ένα 4χ4.

ΒΗΜΑ 2: Καθόρισε το Budget σου

budget

Ο σωστός υπολογισμός του budget είναι ίσως η πιο σημαντική παράμετρος που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου πριν αγοράσεις αυτοκίνητο.

Ρώτα τον εαυτό σου ποιο είναι το ρεαλιστικό ποσό που μπορείς να δώσεις και μόνο τότε ξεκίνα την έρευνα για το κατάλληλο αυτοκίνητο!

Αν αγοράσεις με δόσεις, υπολόγισε:

  1. το διάστημα που αυτές θα διαρκέσουν
  2. το κόστος των καυσίμων
  3. την τακτική συντήρηση με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή (ναι όλα αυτά μπορείς να τα βρεις στο ίντερνετ!)
  4. το κόστος της ασφάλειας ανά έτος
  5. τα τέλη κυκλοφορίας
  6. το φόρο πολυτελείας (αν έχει)

Υπολογίζοντάς τις δόσεις σωστά, τότε θα έχεις τον απόλυτο έλεγχο, πράγμα που εν τέλη είναι και το “κλειδί” για να νιώσεις ότι έκανες τη σωστή αγορά!

Διότι, αν δεν τα σκεφτείς αυτά εκ των προτέρων, το πιο πιθανό είναι να βρεθείς προ εκπλήξεως και τελικά off budget!

  • Συμβουλή: Αυτοκίνητα τα οποία όταν ήταν καινούρια κόστιζαν μια περιουσία και τώρα τα βρίσκεις στο 1/3 της τιμής τους, δεν σημαίνει ότι θα έχουν και αντίστοιχα, χαμηλό κόστος συντήρησης. Για παράδειγμα ένα πολυτελες sedan 10ετίας ή ένα θηριώδες SUV του 2006, δεν θα έχει το ίδιο κόστος συντήρησης με ένα σύγχρονο crosssover. 

ΒΗΜΑ 3: Κάνε τη δική σου έρευνα!

ereuna-agoras-autokinitou

Όπως δεν θα πήγαινες για ένα ρομαντικό δείπνο σε ένα εστιατόριο που δεν έχεις ακούσει ποτέ, τίποτα γι’αυτό, το ίδιο θα έπρεπε να κάνεις και πριν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο.

Πριν καταλήξεις σε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο:

  1. ζήτα τη συμβουλή των ειδικών
  2. διάβασε στα fora για προσωπικές εμπειρίες άλλων ιδιοκτητών
  3. μάθε την άποψη των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου μετά από δοκιμές και συγκριτικά.

Με λίγα λόγια, ένα μεγάλο μέρος της έρευνάς σου θα πρέπει να το καλύψεις με διάβασμα! ΠΟΛΥ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!

Το ίντερνετ είναι γεμάτο από πληροφορίες, οπότε “μπες” online και αφιέρωσε χρόνο για να μάθεις περισσότερα για αυτό που σε ενδιαφέρει. Δεν θα το μετανιώσεις!

  • Συμβουλή: Δες video reviews για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει. Πληκτρολόγησε στο Google για αυτό που πραγματικά σε προβληματίζει, όπως για παράδειγμα τη φράση: “πόσο άνετο είναι ένα station wagon για μια 4-μελή οικογένεια;” ή “Ποια είναι τα πιο άνετα coupé για ψηλούς οδηγούς” και θα βρεις απαντήσεις και προτάσεις που θα σε βοηθήσουν πραγματικά!”

Αν βρίσκεσαι σε πρώιμο στάδιο και νιώθεις μπερδεμένος, θα προτείναμε να ξεκινήσεις το διάβασμα με τους 10 τύπους αυτοκινήτων και να βρεις ποιος από αυτούς είναι ο ιδανικός για εσένα!

ΒΗΜΑ 4: Σκέψου τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου

poia-einai-i metapwlitiki-aksia-enos-autokinitou

H μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σε απασχολεί.

Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σένα “ημερομηνία λήξης”, δηλαδή έχεις σκοπό να το αλλάξεις μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσεις, σκέψου καλά:

Θα μπορέσεις να το πουλήσεις γρήγορα;

Θα μπορέσεις να το πουλήσεις σε καλή τιμή;

Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:

  1. Η εμπορικότητα του μοντέλου
  2. Ο τύπος του αμαξώματος
  3. Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
  4. Το χρώμα
  5. Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
  6. Ο αριθμός των προηγούμενων ιδιοκτητών…

…και άλλοι 8 παράγοντες που μπορείς να διαβάσεις στο σχετικό άρθρο!

ΒΗΜΑ 5: Κάνε τον πρώτο έλεγχο μόνος σου!

elegxos-diy

Πριν αναθέσεις σε κάποιον έμπειρο μηχανικό να ελέγξει το μεταχειρισμένο που βρήκες, καλό θα ήταν να αποκτήσεις πρώτα τη δική σου άποψη, κάνοντας ένα μίνι έλεγχο.

Από εκεί και πέρα, τα σημεία του αυτοκινήτου που πρέπει να επικεντρώσεις την προσοχή σου αναγράφονται παρακάτω, αν ενδιαφέρεσαι όμως για βαθύτερη ανάλυση του DIY (Do It Yourself) ελέγχου.

Τι να προσέξεις λοιπόν;

Εξωτερικό 

Χρώμα: Πάρε το χρόνο σου και παρατήρησε το αυτοκίνητο από μακριά. Μήπως η πόρτα ή τα φτερά έχουν ελαφρώς διαφορετικό χρώμα; Αν ναι, τότε το αυτοκίνητο έχει ξαναβαφτεί και πρέπει να μάθεις το λόγο!

Αρμοί: Έλεγξε τους αρμούς του αυτοκινήτου, δηλαδή το κενό που σχηματίζεται ανάμεσα σε δύο κομμάτια λαμαρίνας, π.χ το κενό ανάμεσα στο καπό και τα φτερά. Είναι ίδιο και στις δύο πλευρές; Αν όχι τότε το αυτοκίνητο θα έχει υποστεί κάποιο χτύπημα και θα πρέπει να εξετάσεις το ζήτημα βαθύτερα.

Εδώ βλέπεις τους αρμούς του συγκεκριμένου αυτοκινήτου μεταξύ του πίσω αριστερά φτερού και του πορτ μπαγκάζ.

Ελαστικά: Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν “φρέσκια” γόμα και βαθιές αυλακώσεις, όχι “ραγάδες”, σκισίματα και άλλες φθορές. Ένας καλός τρόπος για να βγάλεις ένα γρήγορο συμπέρασμα για τα ελαστικά είναι να ελέγξεις την ημερομηνία κατασκευής τους. Αν είναι πάνω από τριετίας, υπολόγισε το κόστος αντικατάστασής τους. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το λάστιχο κατασκευάστηκε την 14η εβδομάδα του 2011

Εσωτερικό

Ηλεκτρονικές λειτουργίες: Μπες μέσα στο αυτοκίνητο, βάλτο μπροστά και άρχισε να πειράζεις όλους τους διακόπτες που ενεργοποιούν τις ηλεκτρονικές λειτουργίες.

Βεβαιώσου ότι το A/C δουλεύει κανονικά και αθόρυβα, έλεγξε τα φώτα σε όλες τις “σκάλες”, ενεργοποίησε τα φλας και τα αλάρμ, δυνάμωσε το ηχοσύστημα στο φουλ!

Αν το αυτοκίνητο διαθέτει έξτρα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα για παράδειγμα, ενεργοποίησέ τα και ας είναι και καλοκαίρι!

Καθίσματα: Τα καθίσματα πρέπει να ρυθμίζονται απροβλημάτιστα και αν το αυτοκίνητο είναι 3-πορτο να «διπλώνουν» εύκολα για γρήγορη πρόσβαση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Αν οι ταπετσαρίες είναι βρόμικες θα χρειαστεί ένας καλός βιολογικος καθαρισμος  μιας και μαζεύουν πάνω τους μικρόβια, τα οποία εκτός από ανθυγιεινά, προκαλούν και έντονη δυσοσμία.

Μηχανή

elegxos-kinitira-prin-tin-agora-autokinitou

Τα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις μόνος σου σε έναν κινητήρα (χωρίς ειδικό εξοπλισμό) είναι λίγα αλλά σημαντικά! Καλό θα ήταν λοιπόν να ελέγξεις:

  • τη στάθμη του λαδιού (πρέπει το λάδι να βρίσκεται κοντά στην ένδειξη max. του δείκτη λαδιού – το χρώμα μην σε απασχολεί, αν είναι μαύρο σημαίνει ότι το λάδι κάνει καλά τη “δουλειά” του)
  • τυχόν διαρροές από τα μέρη του κινητήρα που ενώνονται μεταξύ τους
  • κομμένα κολάρα ή άλλα φθαρμένα εξαρτήματα που είναι προς αντικατάσταση

Σημαντικές πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα θα μάθεις επίσης και από ένα σωστό test drive!

ΒΗΜΑ 6: Κάνε το σωστό Test Drive!

test-drive

Καλός ο έλεγχος, αλλά αν δεν οδηγήσεις το αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες, δεν θα καταλάβεις αν πραγματικά σου ταιριάζει!

Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν κάνοντας ένα test drive είναι πολλά:

  • Καταρχάς βολεύεσαι στο κάθισμα;
  • Η θέση οδήγησης είναι η σωστή;
  • Έχεις καλή ορατότητα;
  • Πόσο καίει πραγματικά;
  • Η επιδόσεις του κινητήρα είναι επαρκείς για μια προσπέραση;
  • Τα ψώνια της εβδομάδας χωράνε στο πορτ-μπαγκάζ;

Εμείς πιστεύουμε ότι η αγορά ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να γίνεται “με τη θηλιά στο λαιμό”.

Θέλουμε να ζήσεις μαζί του, να το δοκιμάσεις χωρίς κανένα άγχος ή πίεση και στο τέλος, αν το μετανιώσεις, να μπορείς να το γυρίσεις πίσω!

  • Συμβουλή: Κατά τη διάρκεια του test drive μπορείς να εντοπίσεις κρυμμένα προβλήματα που αφορούν τον κινητήρα (όπως π.χ το να μην έχει γραμμική απόδοση και να “κομπιάζει”), των αναρτήσεων, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συμπλέκτη, των φρένων, οπότε έχε τις “κεραίες” σου ανοιχτές!

ΒΗΜΑ 7: Μείνε μακριά από την εκτεταμένη σκουριά

palio-skouriasmeno-autokinito

Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σε τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.

Αν όμως κοιτάξεις στην μηχανή και δεις σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρεις σκουριασμένα μέρη ή δεις σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρεις κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου.

Κάνε τη χάρη στον εαυτό σου και έλεγξε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνεις για κάποιο παλιό μοντέλο.

Η εκτεταμένη σκουριά σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να σε βάλει σε πολύ μεγάλα έξοδα!

ΒΗΜΑ 8: Ζήτησε το βιβλίο service και ενημερώσου για τη συντήρηση

Ναι… έχουμε δει και τέτοια

Το βιβλίο service είναι η απόδειξη ότι ένα αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά (ή και λάθος) και μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία. 

  • Κάθε πόσα χιλιόμετρα “έκανε” αλλαγή λαδιών;
  • Δίσκο-πλατό έχει αλλάξει και αν ναι πότε;
  • Γιατί έχει αλλάξει αντλία νερού πριν τις 100.000χλμ;

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.

Αν δεν υπάρχει βιβλίο service ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγεις την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.

Αν όμως σου δείξουν όσα ζητήσεις , τότε μπορείς να εκτιμήσεις καλύτερα την αξία του αυτοκινήτου που ενδιαφέρεσαι να αγοράσεις, μπορείς να επιβεβαιώσεις, κατά κάποιο τρόπο, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείς να υπολογίσεις τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.

Είμαι σίγουρος πως δεν θα ήθελες να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και ξαφνικά να μπεις σε έξοδα επειδή -χωρίς να το ξέρεις- ήταν η ώρα για αλλαγή καδένας χρονισμού.

Για να αποτρέψεις κάτι τέτοιο αφιέρωσε λίγο χρόνο (όχι πάνω από 5 λεπτά) για να διαβάσεις με συγκέντρωση το βιβλίο service!

ΒΗΜΑ 9: Εντόπισε μόνος σου τα γυρισμένα χιλιόμετρα!

Η παραποίηση των χιλιομέτρων είναι μια μάστιγα που “κρατάει” δεκαετίες τώρα…

Σύμφωνα με ελέγχους που έχουμε κάνει σε πάνω από 21.000 αυτοκίνητα, στο 45% αυτών δεν μπορούν να πιστοποιηθούν τα πραγματικά χιλιόμετρα…

Και μη θεωρήσεις πως το φαινόμενο αυτό θα το συναντήσεις μόνο σε αυτοκίνητα εμπόρων! 

Πως θα προφυλαχθείς λοιπόν;

Παρακάτω θα βρεις 7 τρόπους που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις ένα αυτοκίνητο απάτη!

1.  Εξακρίβωσε την εγκυρότητα του Βιβλίου Service

book-service

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το βιβλίο service είναι ένα από τα έγγραφα του αυτοκινήτου που μπορούν να σου δώσουν πολλές και καλές πληροφορίες για το παρελθόν του.

Έλεγξε την εγκυρότητά του με τους παρακάτω τρόπους:

  • Αρχικά έλεγξε αν είναι το εργοστασιακό βιβλίο service. Συνήθως στην πρώτη σελίδα αναγράφονται τα στοιχεία του εμπόρου και επικυρώνονται με την ανάλογη σφραγίδα.
  • Έλεγξε αν οι σφραγίδες των συνεργείων κάτω από κάθε προγραμματισμένη εργασία είναι γνήσιες. Ζήτα την έγκριση του ιδιοκτήτη και κάλεσε τηλεφωνικώς τα συνεργεία για να επιβεβαιώσεις ότι όντως, έχουν γίνει οι καταγεγραμμένες εργασίες. Αν δεν πάρεις την έγκριση ή δεν λάβεις ξεκάθαρες απαντήσεις από τα συνεργεία, τότε καλό είναι να υποψιαστείς.
  • Έλεγξε αν οι ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα των service διασταυρώνονται με τις αντίστοιχες διελεύσεις στο ΚΤΕΟ.

2. Έλεγξε το δελτίο ΚΤΕΟ

elegxos-kteo-gurismena-xiliometra

Ένα αυτοκίνητο με γυρισμένα χιλιόμετρα μπορεί να εντοπιστεί και από το δελτίο ΚΤΕΟ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στον επάνω κύκλο αναγράφονται τα χιλιόμετρα κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο του ελέγχου και στον κάτω κύκλο, τα χιλιόμετρα από τον προηγούμενο έλεγχο ΚΤΕΟ. Αν τα χιλιόμετρα είναι γυρισμένα, στον έλεγχο ΚΤΕΟ θα φανεί. Όχι πάντα όμως, γι’αυτό θέλει προσοχή!

Ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.

  • Έλεγξε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του βιβλίου service και τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.
  • Μην δέχεσαι φωτοτυπίες! Όλα τα χαρτιά που θα δεις πρέπει να είναι αυθεντικά!
  • Ζήτα το τελευταίο και το αμέσως προηγούμενο δελτίο ΚΤΕΟ και έλεγξε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων. Αν τα χιλιόμετρα έχουν γυριστεί ανάμεσα στο διάστημα του τελευταίου και του προ-τελευταίου ελέγχου KTEO, τότε η διαφορά των χιλιομέτρων θα αναγράφεται κάτω αριστερά (όπως στη φωτογραφία), στο πιο πρόσφατο δελτίο ΚΤΕΟ!

3. Αν είναι αυτοκίνητο εισαγωγής…

autokinita-eisagwgis

Τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο όταν εισάγεται στην Ελλάδα αναγράφονται στα έγγραφα εισαγωγής και κυρίως στο τιμολόγιο αγοράς – ζήτα να δεις το τιμολόγιο αγοράς και τα χαρτιά εισαγωγής!

4. Αν είναι αυτοκίνητο leasing…

autokinita-leasing

Σήμερα αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του στόλου των εμπόρων. Παρόλα αυτά, οι leasing εταιρίες υποχρεούνται να παραδίδουν κάθε αυτοκίνητο με μια λίστα εργασιών και να αναγράφουν τα χιλιόμετρα στο τιμολόγιο πώλησης. Ζήτα το! Εκεί θα βρεις τα πραγματικά χιλιόμετρα!

5. Ζήτα διαγνωστικό έλεγχο εγκεφάλου

diagnwstikos-elegxos-egkefalou

Ο διαγνωστικός έλεγχος εγκεφάλου μπορεί να δώσει πολλές και καλές πληροφορίες για ένα αυτοκίνητο, αλλά δεν αποτελεί την απόλυτη λύση του προβλήματος των γυρισμένων χιλιομέτρων.

Τι μπορείς να δεις με ένα καλό διαγνωστικό έλεγχο;

  • Παλαιότερες ενδείξεις που έχουν κρατηθεί στη μνήμη με τα χιλιόμετρα που είχε το αμάξι τότε (ισχύει μόνο για ορισμένες μάρκες/μοντέλα)
  • Ιστορικό χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί και τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα – Ισχύει για περιορισμένους τύπους αυτοκινήτων, και κυρίως για νεότερα μοντέλα που κρατάνε στη μνήμη τους αυτές τις πληροφορίες, αποθηκεύοντας τες στον εγκέφαλο, στο κλειδί, το φανάρι ή την κλειδαριά
  • Τις διελεύσεις του αυτοκινήτου από επίσημο αντιπρόσωπο (λόγω service, επισκευής κτλ.)

Τι ΔΕΝ μπορείς να δεις με ένα καλό διαγνωστικό έλεγχο;

Αν τα χιλιόμετρα έχουν γυριστεί “επαγγελματικά”, δεν μπορείς να δεις τίποτα από τα παραπάνω. Μην ξεχνάς πως όλα αυτά είναι δεδομένα που αποθηκεύονται σε ένα “τσιπάκι” στο αυτοκίνητο. Υπάρχουν εξειδικευμένα όργανα με τα οποία γυρίζονται τα χιλιόμετρα που ούτε το διαγνωστικό της αντιπροσωπείας δεν μπορεί να βγάλει άκρη.

  • (Tip!) Σε αντίθεση με αυτό που πολλοί πιστεύουν, το διαγνωστικό είναι χρήσιμο εκεί που δεν έχει γίνει σωστά η παραποίηση των χιλιομέτρων.

6. Ψάξε σε συγκεκριμένα sites μέσω του αριθμού πλαισίου

elegxos-arithmou-plaisiou

Υπάρχουν sites επί πληρωμή στο διαδίκτυο όπου μπορείς να πληκτρολογήσεις τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου και να μάθεις το ιστορικό του, τα χιλιόμετρα, καταγεγραμμένες ζημιές και πολλά άλλα. Κάποια από αυτά είναι το vindecoder.net και το autodna.com.

  • Συμβουλή! Αυτά τα sites δεν καλύπτουν όλες τις χώρες (όπως π.χ τη Γαλλία), ενώ προϋπόθεση για να βρεις πληροφορίες για ένα όχημα είναι να έχει επισκεφθεί κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή κάποιον επίσημο οργανισμό, όπως το αντίστοιχο ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης. Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για τον πιο εγγυημένο τρόπο για να μάθεις πληροφορίες για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει, ωστόσο αποτελεί μια λύση που θα πρέπει να κοιτάξεις!

7. Σύγκρινε τις τιμές με sites αγγελιών του εξωτερικού

agora-autokinitou-apo-germania

Μπες στο mobile.de ή στο autoscout24.com. Διάλεξε το μοντέλο που έχεις επιλέξει, βάλε στα “φίλτρα” τα ίδια χιλιόμετρα με αυτό που έχεις βρει στην Ελλάδα και δες που κυμαίνονται οι τιμές σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία.

Τροφή για σκέψη: Σκέψου πως ένα αυτοκίνητο εισαγωγής που το αγοράζει ο έμπορος 8.000€ στη Γαλλία, πρέπει να το πουλήσει τουλάχιστον 11.000€ στην Ελλάδα για να καλύψει τα κόστη εκτελωνισμού, τα μεταφορικά από Γαλλία, και να βγάλει και ένα καλό κέρδος για την επένδυσή του.

Αν λοιπόν στα ξένα sites αγγελιών οι μέσες τιμές είναι ίδιες με τις ελληνικές, καταλαβαίνεις πως κάτι δεν πάει καλά…

Η πραγματικότητα λέει πως το αμάξι αγοράστηκε με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλή τιμή, τα χιλιόμετρα παραποιήθηκαν και το αυτοκίνητο “σουλουπώθηκε” ώστε να δείχνει σε καλή κατάσταση σε σχέση με τα χιλιόμετρά του.

Πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα με το αυτοκίνητο “ευκαιρία” που έχουμε γράψει σε άλλο άρθρο.

Με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος κερδίζει και ο καταναλωτής χάνει, αφού χρυσοπληρώνει ένα αυτοκίνητο χαμηλότερης αξίας. Τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στους επόμενους μήνες, δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τη θέση του καταναλωτή.

Μάθε περισσότερους τρόπους για να καταλαβαίνεις μόνος σου τα γυρισμένα χιλιόμετρα, κατεβάζοντας τον πλήρη οδηγό γυρισμένων χιλιομέτρων!

Και για το τέλος…

Ένας άλλος τρόπος για να εντοπίσεις τα γυρισμένα χιλιόμετρα, δεν είναι άλλος από τον εξονυχιστικό έλεγχο της τεχνικής κατάστασης του αυτοκινήτου από κάποιον ειδικό!

Αυτό είναι και το 10ο βήμα στην αναζήτησή σου ώστε να αγοράσεις ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο!

ΒΗΜΑ 10: Έλεγχος από ειδικό

elegxos-metaxeirismenou-autokinitou

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου χωρίς να έχει προηγηθεί τεχνικός έλεγχος, μπορεί και να είναι “η μητέρα” όλων των λαθών.

Ναι, μπορεί για 5.000€ μία BMW Σειρά 3 του 2003 (e46) να “φωνάζει” από μακριά ότι πρόκειται για ένα καλό deal, σύντομα όμως ο ενθουσιασμός μπορεί να μετατραπεί σε δράμα αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό.

Πολλά αυτοκίνητα εκεί έξω πωλούνται με την μορφή της “ευκαιρίας”, οπότε για να καταλάβεις αν τα λεγόμενα του τάδε ιδιοκτήτη ή εμπόρου συμβαδίζουν με την πραγματικότητα, πρέπει πρώτα να το “περάσεις” από το “μικροσκόπιο”.

Το αυτοκίνητο είναι μια μεγάλη επένδυση που θα κάνεις στη ζωή σου γι’αυτό και ο τεχνικός έλεγχος επιβάλλεται!

Λίγοι είναι αυτοί θα σου πουν την αλήθεια ως έχει αλλά και πάλι, μην το ρισκάρεις, έλεγξέ το με κάποιον ειδικό! Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως ένας επαγγελματίας θα βρει αυτό, που το άπειρο μάτι θα αγνοήσει.

  • Συμβουλή: Θυμήσου! Δεν φτάνει ένας κλασικός έλεγχος με διαγνωστικό μηχάνημα. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να σηκωθεί στον αέρα και να ελεγχθούν ενδελεχώς τόσο τα μηχανικά του μέρη για τυχόν προβλήματα και διαρροές, όσο και η δομή του πλαισίου για πιθανά τρακαρίσματα του παρελθόντος. Στο τέλος, χρειάζεται φυσικά και ένα test drive από κάποιον επαγγελματία ώστε να αξιολογήσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

ΒΗΜΑ 11: Διεύρυνε τις εναλλακτικές σου

Καλό θα ήταν να μην εστιάζεις την προσοχή σου στην εύρεση ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Προσπάθησε να διευρύνεις τις επιλογές σου και να οδηγήσεις όσα περισσότερα αυτοκίνητα μπορείς!

Θα δεις ότι θα σε χαροποιήσει ιδιαίτερα να “απορροφάς” την οδηγική εμπειρία που έχει να προσφέρει το κάθε ένα και στο τέλος, είναι σίγουρο ότι θα πάρεις μια πολύ πιο ξεκάθαρη απόφαση!

Αρκεί να έχεις υπομονή… το “κλειδί” δηλαδή, στην επιτυχημένη αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου!

ΒΗΜΑ 12: Συγκράτησε τον ενθουσιασμό σου!

Μπορεί να ακούγεται λίγο περίεργο, αλλά το να ερωτευτείς ένα αυτοκίνητο πριν καν το αγοράσεις μπορεί να οδηγήσει σε μια λανθασμένη επιλογή που στο μέλλον θα μετανιώνεις.

Δίνω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής:

Ένας παιδικός μου φίλος ήθελε να αγοράσει ένα Land Rover Defender. Το ποθούσε τόσο πολύ που πραγματικά ήταν ανίκανος να σκεφτεί καθαρά και να καταλάβει ότι για τη χρήση που το θέλει (να πηγαίνει δηλαδή από το γραφείο στο σπίτι και τούμπαλιν) δεν θα τον βόλευε.

Τελικά όμως επέμεινε, μάζεψε τα λεφτά που του έλειπαν και αγόρασε ένα πολύ εντυπωσιακό 3-πορτο Defender του 1985.

Το αυτοκίνητο είχε διανύσει περισσότερα από 200.000 χιλιόμετρα, ο όγκος του ήταν απαγορευτικός για την καθημερινή μετακίνηση σε πυκνοκατοικημένο προάστιο της Αθήνας, ενώ μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, το Defender μπορούσε να καταναλώσει μέχρι και την τελευταία σταγόνα πετρελαίου από ένα ντεπόζιτο 80 λίτρων.

Φυσικά, ο αρχικός ενθουσιασμός, τώρα έχει αντιστραφεί πλήρως…

  • Συμβουλή 1η: Μην κολλάς στις “αγαπημένες μάρκες”. Οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους και οι κατασκευαστές. Τα standards που σήμερα έχουμε δεδομένα μεταβάλλονται συνεχώς, τα εργοστάσια αλλάζουν τοποθεσίες, οι μηχανικοί συνταξιοδοτούνται και μπαίνουν στο παιχνίδι καθημερινά, ο κάθε ένας με το δικό του όραμα.
  • Συμβουλή 2η: Προσπάθησε να μην δείχνεις τον ενθουσιασμό σου. Ακόμα και αν το αυτοκίνητο είναι το κατάλληλο για σένα, αν ο πωλητής καταλάβει πόσο πολύ το θέλεις, θα χάσεις την διαπραγματευτική σου δύναμη (κυρίως με τους εμπόρους).

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Θέλετε την ποιότητα κύλισης του Golf,  τιμόνι ακριβείας της Alfa,  τη μοναδική σχεδίαση του Astra ή τον premium αέρα του A3;



Το VW Golf έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης, χαμηλή κατανάλωση και άριστη εργονομία. 

Η μοναδική οπτική διαφοροποίηση της μικρότερης έκδοσης του Golt σε σχέση με τα «αδελφά» TSI, έχει να κάνει με την απουσία κόκκινου χρώματος στο I του ανάλογου λογότυπου. Το καλό είναι πως στην πράξη ο κινητήρας ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του αμαξώματος των 1.233 κιλών, ενώ παράλληλα -στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε- προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Το εσωτερικό του Golf 1.2 ΤSI μπορεί να μην αποτελεί αντικείμενο σπουδαίας σχεδιαστικής μελέτης, είναι όμως καλαίσθητο αισθητικά και κυρίως υπερποιοτικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι και εκείνα με τη σειρά τους πολύ καλής ποιότητας και εμφανίζουν κορυφαία συναρμογή. Βέβαια, το τιμόνι με τη λεπτή στεφάνη ή το εντελώς βασικό ηχοσύστημα διαφέρουν από την πολύ καλή εικόνα των ακριβότερων εκδόσεων. Εργονομικά λάθη δεν υπάρχουν, ενώ κάθισμα οδηγού και τιμόνι ρυθμίζονται παντοιοτρόπως.
 
•             H άνεση αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό της έκδοσης αυτής, με την ανάρτηση να είναι κατάλληλα ρυθμισμένη ώστε να απορροφά με τον καλύτερο τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης κτυπάει κορυφή και τα ταξίδια είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Ο κινητήρας των 1.2 λτ. παρουσιάζει σχετικά γραμμική λειτουργία, αλλά το φόρτε του είναι η ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές. Ψηλά δείχνει να του λείπει η δύναμη και πολύ χαμηλά εμφανίζει μια υστέρηση, στοιχεία που τονίζονται και από την αραιή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου.
 
•             Ο χώρος αποσκευών με τα 350 λίτρα δεν είναι ο μεγαλύτερος, έχει όμως κανονικό σχήμα και άνοιγμα.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.2 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 118 ίππους στις 5.020 στρ./λεπτό, και 179 Nm ροπής στις 3.480 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.4 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 190 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5.7 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 134 γρ./χλμ.
 
 
Η Alfa Romeo Giulietta είναι «κούκλα», έχει τιμόνι που «ξυρίζει» και σύστημα που μεταμορφώνει εντελώς τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα είναι αναμφίβολα η Giulietta της Alfa Romeo. Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται ο κλασικός θυρεός της Alfa Romeo, ο οποίος έχει αποκτήσει εδώ μια σχεδόν τρισδιάστατη εμφάνιση, ώστε να προσδώσει ακόμη περισσότερο κύρος. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνεται απόλυτα στο υπόλοιπο αμάξωμα και διαθέτει στο κάτω τμήμα του δυναμικές εισαγωγές, ενώ τα φωτιστικά, από την πλευρά τους, έχουν οβάλ σχήμα και περιλαμβάνουν όμορφα κάθετα φώτα ημέρας.

Εσωτερικά, το πρώτο πράγμα που προσέχουν οι πιο μυημένοι είναι ότι η σχεδίαση αυτή δε θυμίζει σε τίποτε αντίστοιχο τμήμα άλλου υπάρχοντος μοντέλου της Alfa. Δε λείπουν πάντως και κάποιες αναφορές στο παρελθόν και ειδικά στην πρώτη γενιά της Giulietta, όπως είναι το χαρακτηριστικό οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο, που χωρίζει σε τρία τμήματα το ταμπλό και ουσιαστικά καταργεί την έννοια της κεντρικής κονσόλας.
 
•             Στο δρόμο, το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πολύ καλό πάτημα, αλλά και καλή άνεση. Σύμμαχο του οδηγού αποτελεί και το γρήγορο τιμόνι με τις μόλις 2.2 στροφές. Σημειώστε, τέλος, ότι και σε αυτή την Alfa το «παρόν» δίνει το σύστημα δυναμικής κατάστασης Alfa D.N.A., με τρεις επιλογές για τον οδηγό (Normal, Dynamic, All Weather). Ο κινητήρας έχει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ενώ η απόδοση της δύναμης έρχεται γραμμικά και χωρίς ξεσπάσματα
 
•             Με εκμεταλλεύσιμο σχήμα αλλά υψηλό κατώφλι, ο χώρος αποσκευών έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 350 λίτρων.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.4 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 120 ίππους στις 5.000 στρ./λεπτό, και 206 Nm ροπής στις 1.750 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.1 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 195 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 6.4 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 149 γρ./χλμ.

Το Opel Astra είναι σταθερό ακόμα και υπό πίεση, έχει ποιοτικό εσωτερικό και πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση.

Το Astra που εξετάζουμε, που δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διακρίνεται για το σφηνοειδές του σχήμα, το πίσω τμήμα της οροφής, που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητο, αλλά και για τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματός του. Περνώντας στο εσωτερικό του, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αισθητική της καμπίνας με εμφανείς επιρροές από το Insignia. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν ο κομψός και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και φυσικά η προσοχή στην ποιότητα, με ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ένα λεπτό σε πάχος μαλακό υλικό.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, γεγονός που ενισχύεται και από τις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, με ενισχυμένη πλευρική στήριξη και πιστοποίηση ομάδας ορθοπεδικών. Στον τομέα των εσωτερικών χώρων, 4 άτομα θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.
 
•             Στο δρόμο, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, το αμάξωμα δεν εμφανίζει περιττές κινήσεις, αποπνέοντας ασφάλεια και αναδίδοντας μια ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση. Στις στροφές, ακόμα και υπό πίεση, το Astra εμφανίζει υψηλή πρόσφυση με περιορισμένη υποστροφή και υψηλή ακρίβεια στο μπροστινό σύστημα. Παράλληλα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας, το πίσω μέρος δείχνει καλά βιδωμένο στην άσφαλτο.
 
•             Η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο με 370 λίτρα.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.4 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 120 ίππους στις 4.200 στρ./λεπτό, και 200 Nm ροπής στις 1.850 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11.0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 192 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5.9 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 139 γρ./χλμ.
 
 
 
 
Το Audi A3 είναι premium, με μεγάλους χώρους και αποπνέει ασφάλεια.

Με το φρεσκάρισμα που είχε δεχτεί λίγο καιρό πριν, το μικρομεσαίο Α3 της Audi δέχτηκε κάποιες πινελιές ανανέωσης τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό τμήμα του μοντέλου. Όσον αφορά την έκδοση του A3 Sportback, 1.2 TFSI δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις ισχυρότερες εκδόσεις του, όπου η «σοβαρή» σχεδίαση ενισχύει την premium εικόνα, μαζί φυσικά με την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την αντίστοιχη θέση και δε θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία, αφού όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τακτοποιημένα, ενώ στην καμπίνα 4 ενήλικοι επιβάτες δε θα νιώσουν στριμωγμένοι.
 
•             Στο δρόμο, ο φιλικός χαρακτήρας και το αίσθημα της ασφάλειας που αποπνέει το A3 αποτελούν ορισμένα από τα κυρίαρχα γνωρίσματά του. Ωστόσο, η οδική συμπεριφορά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, αφού το τιμόνι με την καλή αμεσότητα είναι σχετικά ελαφρύ και δεν έλειπαν κλίσεις από το αμάξωμα σε «σφιχτές» στροφές. Αυτό που γίνεται αισθητό είναι το μέτριο τράβηγμα του 1.2 λτ. κινητήρα, κυρίως κάτω από τις 2.000 στρ./λεπτό, ενώ από εκεί και μέχρι τις 5.000 στρ./λεπτό επιταχύνει γρήγορα, σε ρυθμούς κινητήρα 1.600!
 
•             Ο όγκος του πορτ-παγκάζ των 370 λτ. βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
 
•             Το μοντέλο με τον κινητήρα των 1.2 λτ. και την υπερτροφοδότηση αποδίδει 120 δυναμομετρημένους ίππους στις 4.970 στρ./λεπτό και 202 Nm ροπής στις 2.910 στρ./λεπτό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12.0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 192 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι τα 5.5 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 127 γρ./χλμ.

Γυρίζουν τα Χιλιόμετρα ακόμα και οι Ιδιώτες

Χάος στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων,

«Σκάνδαλο με τα γυρισμένα χιλιόμετρα»

«Σε αδιέξοδο χιλιάδες που πήραν μεταχειρισμένο ΙΧ»

Αυτοί είναι μερικοί από τους τίτλους που θα εμφανιστούν στη μηχανή αναζήτησης της google αν πληκτρολογίσεις… «γυρισμένα χιλιόμετρα».

Αν μάλιστα μπεις και στον κόπο και κάνεις μια πιο εκτενή αναζήτηση, θα διαπιστώσεις πως οι περιπτώσεις των συνανθρώπων μας που έχουν εξαπατηθεί με αυτόν τον τρόπο, είναι χιλιάδες

Δεν είναι μυστικό.

Η παραποίηση των χιλιομέτρων ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι η πιο διαδεδομένη απάτη της συγκεκριμένης αγοράς.

Όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της βελγικής, της ολλανδικής, της βρετανικής και άλλων ακόμα, περισσότερο προηγμένων χωρών από τη δική μας.

Πρόκειται για μια πάγια τακτική που ακολουθείται εδώ και πολλές δεκαετίες –και δη την περίοδο της κρίσης– κυρίως από τους επαγγελματίες του χώρου.

Την τελευταία 7-ετία όμως, η παραποίηση των χιλιομέτρων παρατηρείται σε αυξημένο ποσοστό και σε αυτοκίνητα ιδιωτών. Ναι, ακόμα και οι ιδιώτες γυρίζουν τα χιλιόμετρα!

Όσο για την ενημέρωση του υποψήφιου αγοραστή για το πως θα προστατευτεί, αυτή είναι σχεδόν ανύπαρκτη…

Γι’αυτό και το πρώτο πράγμα που θα δεις πάνω-πάνω στο site της Spotawheel είναι ο πιο πλήρης οδηγός γυρισμένων χιλιομέτρων που έχει γραφτεί ποτέ. Αν δεν το έχεις ήδη κάνει, κατέβασέ τον τώρα!

Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις ποιοι οι ιδιώτες γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τι να προσέξεις αν βρεθείς σε μια τέτοια δυσάρεστη κατάσταση.

Έμπορος από χόμπι

Με το ξέσπασμα της οικονομική κρίσης στη χώρα μας, πολλοί ιδιώτες που αναζητούσαν το εύκολο χρήμα ξεκίνησαν να ασχολούνται ερασιτεχνικά με την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Τι κάνουν δηλαδή;

Αγοράζουν ένα αυτοκίνητο αμφίβολης ποιότητας σε τιμή «ευκαιρίας», το σουλουπώνουν ελαφρώς για να δείχνει ελκυστικό στο μάτι και το μεταπωλούν στον ανυποψίαστο αγοραστή, βγάζοντας έξτρα, αφορολόγητα χρήματα.

Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι το «μέτρο» που θα καθορίσει, πόσα τελικά θα είναι αυτά τα έξτρα χρήματα.

Αφού δεν υπάρχει έλεγχος από το κράτος και εφαρμογή μέτρων για να αποτραπούν τέτοιες ενέργειες, γιατί να μην το εκμεταλλευτεί ένας πονηρός;

Το κέρδος άλλωστε είναι πολύ μεγάλο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (EPRS) για το 2018, η πρακτική των γυρισμένων χιλιομέτρων εκτιμάται ότι έχει οικονομικές απώλειες στην Ευρώπη έως και 8,77 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Για να φανταστείς, μόνο στη Γερμανία (το μεγαλύτερο εξαγωγέα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Γηραιά ήπειρο), το φαινόμενο των γυρισμένων χιλιομέτρων κοστίζει στην τοπική της οικονομία 6 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.

Πως θα καταλάβεις τον πονηρό;

Ψάχνεις, ψάχνεις, ψάχνεις στις αγγελίες για να βρεις ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο. Δεν είναι εύκολο, σχεδόν ποτέ δεν ήταν στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων.

Η λογική λέει ότι για να το βρεις, θα πρέπει να είναι από ιδιώτη και ιδανικά από κάποιον που να γνωρίζει άριστα το αυτοκίνητό του.

Πως όμως θα καταλάβεις αν το αυτοκίνητο που σου αρέσει είναι όντως μια τέτοια περίπτωση;

Υπάρχουν τρόποι:

  1. Ψάξε στο google τον αριθμό κινητού που υπάρχει στην αγγελία. Με αυτόν τον τρόπο θα δεις αν ο συγκεκριμένος άνθρωπος πουλάει την ίδια στιγμή και άλλα αυτοκίνητα.
  2. Προσπάθησε να βγάλεις «λαβράκι» από την τηλεφωνική συνομιλία. Μια έξυπνη εισαγωγή θα ήταν να πεις πρώτα «σας τηλεφωνώ για το αυτοκίνητο που είδα στην αγγελία» χωρίς διευκρίνηση για το μοντέλο. Αν σου απαντήσει «ποιο αυτοκίνητο;» τότε καλό θα ήταν να προβληματιστείς γιατί μπορεί να έχει και άλλα αυτοκίνητα που να πουλάει
  3. Το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του μόνο για λίγους μήνες, το πολύ ένα έτος
  4. Πολλά αυτοκίνητα τα αγοράζουν από το εξωτερικό, γι’ αυτό και ενδέχεται να σου πει ότι δεν έχει πληρωμένα τέλη, ότι δεν έχει πινακίδες, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μην έχει καν εκτελωνιστεί.
  5. Δεν θα είναι δικό του και θα υποστηρίξει ότι το πουλάει εκ μέρους κάποιου γνωστού του, το πιθανότερο γυναικείου φύλου.

Πως γυρίζουν τα χιλιόμετρα;

Όπως ενδεχομένως θα έχεις δει, πλέον τα χιλιόμετρα σε ένα αυτοκίνητο γυρίζουν ακόμα και από ένα smartphone.

Η διαδικασία είναι απλή και μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και από κάποιον που δεν είναι ειδικός.

Πως;

Το κινητό συνδέεται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, γίνεται εκκίνηση της αντίστοιχης εφαρμογής και τα χιλιόμετρα από τις 300.000 πέφτουν στις 60.000 στο λεπτό!

Δες το βίντεο και θα καταλάβεις!

Πλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα τα χιλιόμετρα δεν καταγράφονται αναλογικά όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι δύσκολα θα βρεις στις μέρες μας ίχνη στο κοντέρ του αυτοκινήτου από κατσαβίδι και ταλαιπωρημένες βίδες.

Οι «επαγγελματίες» του είδους χρησιμοποιούν πιο σύνθετες μεθόδους και μπορούν να σβήσουν τα αποθηκευμένα data από όλα τα σημεία του αυτοκινήτου, όπως π.χ από το κλειδί, το φανάρι ή την κλειδαριά.

Σκέψου ότι ένα καλό διαγνωστικό εγκεφάλου μιας αντιπροσωπείας που «διαβάζει» όλο το ιστορικό του αυτοκινήτου, κοστίζει 10 και 15.000 ευρώ. Ένα αντίστοιχα καλό μηχάνημα που γυρίζει «επαγγελματικά» τα χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου, κοστίζει και αυτό 15.000 ευρώ!

Είπαμε, το κέρδος είναι μεγάλο.

Πως θα προφυλαχτείς

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να προφυλαχτείς από τα γυρισμένα χιλιόμετρα και αυτός δεν είναι άλλος από την έρευνα.

Την εντατική, διεξοδική και υπεύθυνη έρευνα.

Έχουμε συναντήσει πολλές περιπτώσεις αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα και ξέρουμε ότι ακόμα και η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει σημαντικό ρόλο. Γι’αυτό και στο τμήμα ελέγχων της Spotawheel απασχολούνται συνολικά 25 άτομα.

Τα αυτοκίνητα δε, που παιρνάνε με επιτυχία από τους ελέγχους μας, στατιστικά είναι μόλις 1 στα 20, ενώ τα 19 απορρίπτονται κυρίως για τρεις λόγους:

  1. Σοβαρά ατυχήματα του παρελθόντος
  2. Γυρισμένα χιλιόμετρα
  3. Ιστορικό που δεν επιβεβαιώνεται

Αν δεν είμαστε σίγουροι για κάτι, απλά δεν το αναλαμβάνουμε.

3 θεμελιώδεις τρόποι για να βρεις τα πραγματικά χιλιόμετρα

  1. Ζήτησε το βιβλίο service του αυτοκινήτου και έλεγξε τη γνησιότητα αλλά και τις ημερομηνίες που έχουν γίνει καταγραφές των service σε σχέση με τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.
  2. Ζήτησε από την αντιπροσωπεία να σου δώσει πληροφορίες για το ιστορικό συντήρησης, με βάση τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου.
  3. Έλεγξε την κατάσταση του αυτοκινήτου με κάποιον μηχανικό της εμπιστοσύνης σου.

www.cardrive.gr

Έλεγχος από ειδικό

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου χωρίς να έχει προηγηθεί τεχνικός έλεγχος, μπορεί και να είναι «η μητέρα» όλων των λαθών.

Ναι, μπορεί για 5.000€ μία BMW Σειρά 3 του 2003 (e46) να «φωνάζει» από μακριά ότι πρόκειται για ένα καλό deal, σύντομα όμως ο ενθουσιασμός μπορεί να μετατραπεί σε δράμα αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό.

Πολλά αυτοκίνητα εκεί έξω πωλούνται με την μορφή της «ευκαιρίας», οπότε για να καταλάβεις αν τα λεγόμενα του τάδε ιδιοκτήτη ή εμπόρου συμβαδίζουν με την πραγματικότητα, πρέπει πρώτα να το «περάσεις» από το «μικροσκόπιο».

Το αυτοκίνητο είναι μια μεγάλη επένδυση που θα κάνεις στη ζωή σου γι’αυτό και ο τεχνικός έλεγχος επιβάλλεται!

Ζήτησε το βιβλίο service και ενημερώσου για τη συντήρηση

Ναι… έχουμε δει και τέτοια

Το βιβλίο service είναι η απόδειξη ότι ένα αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά (ή και λάθος) και μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία. 

  • Κάθε πόσα χιλιόμετρα «έκανε» αλλαγή λαδιών;
  • Δίσκο-πλατό έχει αλλάξει και αν ναι πότε;
  • Γιατί έχει αλλάξει αντλία νερού πριν τις 100.000χλμ;

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.

Αν δεν υπάρχει βιβλίο service ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγεις την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.

Αν όμως σου δείξουν όσα ζητήσεις , τότε μπορείς να εκτιμήσεις καλύτερα την αξία του αυτοκινήτου που ενδιαφέρεσαι να αγοράσεις, μπορείς να επιβεβαιώσεις, κατά κάποιο τρόπο, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείς να υπολογίσεις τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.

Διάβασε πως ελέγχουμε στη Spotawheel τα αυτοκίνητα μας και πάρε μια ιδέα για το τί πρέπει να κάνεις και εσύ!

Είμαι σίγουρος πως δεν θα ήθελες να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και ξαφνικά να μπεις σε έξοδα επειδή -χωρίς να το ξέρεις- ήταν η ώρα για αλλαγή καδένας χρονισμού.

Για να αποτρέψεις κάτι τέτοιο αφιέρωσε λίγο χρόνο (όχι πάνω από 5 λεπτά) για να διαβάσεις με συγκέντρωση το βιβλίο service!

Πριν συνεχίσεις στο επόμενο βήμα, καλό είναι να διάβασεις το εξής: Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα;

Καταχώρηση Αγγελίας

Σελίδα 1 από 3

Οδηγος Αγοράς

  • Συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξεις σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Η αναζήτ[...]
  • Κάνε τον πρώτο έλεγχο μόνος σου!

    Κάνε τον πρώτο έλεγχο μόνος σου! Πριν αναθέσεις σε κάποιον έμπειρο μηχανικό να ελέγξει το μεταχειρι[...]
  • Η μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου πρέπει να σε απασχολεί

    Η μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου πρέπει να σε απασχολεί Aν ψάχνεις να αγοράσεις ένα αυτοκί[...]
  • Μακριά από τη σκουριά

    Μακριά από τη σκουριά Αν κοιτάξεις κάτω από το αυτοκίνητο και δεις σκουριασμένα μέρη, τότε καλύτερα[...]
  • Κάνε το σωστό Test Drive!

    Κάνε το σωστό Test Drive! Καλός ο έλεγχος, αλλά αν δεν οδηγήσεις το αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθή[...]
  • Γυρίζουν τα Χιλιόμετρα ακόμα και οι Ιδιώτες

    Γυρίζουν τα Χιλιόμετρα ακόμα και οι Ιδιώτες Χάος στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, [...]

Γραμμές Παραγωγής Αυτοκινήτων

Ο ιστότοπος χρησιμοποεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας.